Creatieve Profilering

Creatieve Profilering is een keuzedeel waarbij jezelf kunt bepalen wat voor project je wilt doen. Hierbij moet je wel een aantal doelen stellen. Deze doelen zijn je persoonlijke leerdoelen om aan te kunnen werken om te verbeteren.

Voor mij is een van mijn leerdoelen om meer met 3d om te gaan. Dit kan in unity, unreal engine of in blender zijn. In het begin van het keuzedeel krijgen we een aantal opdrachten om voor jezelf helder te krijgen wat je gaat doen tijdens het keuzedeel. Ik heb de opdracht gekregen om te beginnen aan een inspiratie database. Deze bestaat uit een informeel en formeel deel. Hieronder kun je daarnaar toe.

Voor nu is mijn plan om een projection mapping op mijn huis te gaan maken.

Dit zijn voorbeelden van wat ik wil gaan doen op mijn huis. De effecten die ik ga gebruiken / maken ga ik zo veel mogelijk in blender maken omdat ik dit graag wil leren.

Verder hebben wij op 8 Maart 2022 een opdracht gekregen een object mee te nemen. Van dit object moet je Formele en Informele aspecten nemen. En hiervan een visuele uitwerking maken. Hierbij moet je het object weg denken en wat je erbij zou kunnen bedenken.

Dit is een Arduino UNO. Hierbij ga ik formele en informele aspecten op schrijven en hiervan een uitwerking maken. Met het object weggedacht.

De formele aspecten van een Arduino UNO zijn vrij simpel. Het is een apparaat waarmee je input en output kunt beinvloeden / manipuleren. Hiervoor heb je verschillende modules. Je kunt er van alles op aansluiten maar voor mij het belangrijks is dat je er LED mee kan besturen.

Belangrijk voor mij is de input en output en licht wat je hier mee kunt.

Een informeel Aspect is dat ik mijn creativiteit kan uiten met een arduino. De code die ik schrijf op de arduino is ook belangrijk. Hiermee leer ik omgaan met coderen en het schrijven van code. Om deze reden heb ik vernomen dat een toetsen voor coderen natuurlijk essentieel is. Hierom heb ik de volgende uit werking gemaakt.

Voormij belangrijk is de code die wordt geschreven met een toetsenbord. En alle tijd die je spendeert aan coderen is tijd die goed is gespendeerd.

De oefening was om er achter te komen wat mijn doelstellingen zijn voor dit keuzedeel. Hierbij heb ik besloten om te werken aan storytelling, 3D uitwerking en visuele uitwerking.