Categories
Keuzedeel

Interactive Instruction Development

Keuzedeel van Periode 5

We hebben vandaag een introductie ronde gehad waar we kennis maakte met iedereen. En wat iedereens handleiding was dit hield in dat we aan moesten geven wat we absoluut niet fijn vinden en wat ons stimuleerd. Verder kregen hierna de opdracht om 5 voorbeelden te vinden van slechte instructies. Deze zullen bij de volgens blogpost online staan. Informatie volgt in de volgende post.

5 slechte voorbeelden.

  1. The verge pc build. Deze video heeft enorm veel informatie die niet klopt en als je deze video volgt dan kan zelfs je computer in brand vliegen vanwege de misinformatie.
    0:46 Antistatisch armbandje
    2:49 Noemt een IO shield een brace en duwd hem er volledig verkeerd in.
    Benoemd ook dat je hem er in moet hameren. Doe dit niet letterlijk want hij gaat er gewoon moeilijk in.
    3:28 Legt uit waarom hij ram gekozen heeft. 1 het heeft licht. En 2 het is sneller ram? 2666mhz?? Dat is tegewoordig redelijk normaal dat is niet snel ofz. Zegt dat het moederbord speed support wat niet waar is dat hangt af van je cpu en ddr3 of 4 sloten. Maar dat ligt niet aan de snelheid.
    3:41 stopt de ram er verkeerd om in omdat er een gaatje in het ram en in je sloten zit. Installeerd het ram ook nog eens verkeerd.
    4:10 legt uit waarom een m.2 beter is en benoemd niet dat ze 5x zo snel zijn. (in sommige gevallen als je het vergelijkt met een ssd)
    4:40 zegt dat hij het fijn vindt om het bovenste slot te gebruiken en dat je zelf kan kiezen welke je pakt. Dit klopt niet omdat (bij de meeste) alleen het bovenste slot heeft genoeg lanes (pci express lanes)
    4:80 Je moet de brackets niet terug schroeven. Dit hangt total af van je welke case je hebt.
  2. https://www.mynd.nu/wp-content/uploads/2017/06/funny-product-instructions-12-59379fe00a5c4__605.jpg
    Grappige instructie over wat wel en niet te doen.
  3. https://www.mynd.nu/wp-content/uploads/2017/06/funny-product-instructions-111-5938fe3f6c5e5__605.jpg
    Instructie voor stokjes (eten)
  4. http://zieer.nl/upload/9dd1d2edd7fb179b8b7394ad2bce0b8b1037.jpg
    Corona informatie onduidelijk spot prent (meme)
  5. https://i.wasmachines.nl/useruploads/images/nieuwsitems/betekenis-van-de-wassymbolen-op-het-waslabel.jpg
    Onduidelijk wat de icoontjes betekennen

Van deze 5 slechte voorbeelden hebben we 1 slecht voorbeeld moeten kiezen. En we hebben nu de opdracht gekregen om deze te verbeteren. Mijn gekozen voorbeeld zijn de chinese stokjes. Ik heb over meerdere vormen na gedacht. Zoals in een qr code en een instructie video. Maar aangezien je dit vaak alleen in een restaurant tegen komt denk ik dat het makkelijker is dit op een blad te zetten. Heb van te voren onderzoek gedaan en gezocht naar goeie uitleg filmpjes. En deze ook uit geprobeerd met grote saté stokjes. Hierbij heb ik ontdekt dat de uitleg van hello fresh het makkelijks en simpelst is. Hiervan heb ik screenshots gemaakt en deze in paint.net gezet en over getrokken en toen simpele tekst en nog een extra tip bij gezet. Resultaat > https://imgur.com/a/SSQtG5C 

Op vrijdag 4sept hebben we een les gehad op school waarbij we kennis maakte met een hololens. Na er op gespeelt te hebben en een ervaring te hebben gehad kregen we de opdracht om zelf een simpele game te bedenken. Sinds dat ik vorige jaar in de 2de periode een game gemaakt heb waarbij je de balletjes moet ontwijken leek het me vet om dit ook te maken voor de hololens. Het principe is alsvolgd. Je staat in een kamer met overal muren om je heen. Op de plekken waar rondjes op de muur komen te staan komen binnen een paar seconden een bal uit de muur die in een rechte lijn naar de overkant gaat. Wat jij moet doen is de bal te zien ontwijken. Er zijn 3 soorten ballen. De groene, de paarse en de rooie. De groene van normale grote met een normale snelheid, de paarse is groot maar gaat langszaam en de rooie zijn klein maar zijn snel. Ook is er nog een 4de balletje dat je kunt oppaken dit is geel. Het gele balletje komt na 6 waves het spel in en als je deze pakt heb je gewonnen en is het spel voorbij. Verder kun je een powerup activeren eens in de 30 seconden om een balletje kapot de maken. Dit doe je door naar het balletje te kijken en met je duim en wijsvinger voor de hololens op elkaar te drukken. De volgende afbeelding illustreerd hoe groot de ballentjes zijn in het spel.

Nog als goeie toevoeging was dat er een korte maar krachtige uitleg moet zijn om uit te leggen hoe je de powerup en het gele balletje op moet pakken. Hierbij ook een indicator of geluid als het gele balletje in het spel komt zodat de speler een makkelijkere manier krijgt om te winnen.